Monday, June 15, 2009

Nu har Försäkringskassan lagt ner totalt...

Den senaste tiden har jag och A haft en hel del problem med Försäkringskassan och det har väl knappast undgått mina närmaste att jag är på gränsen till att göra ungefär vad som helst för att få dom att lyfta på arslet och betala ut våra pengar...

Jag har haft alla möjliga typer av funderingar på hur jag ska få deras uppmärksamhet... Allt ifrån att storma in på försäkringskassan och gapa och skrika och vifta hotandes med ett låtsasvapen i form av en banan i fickan, hoppa upp på deras skrivbord och köra en lång monolog om hur de har behandlat oss och vilka konsekvenser det har gett oss, sätta mig utanför och hungerstrejka med något fånigt plakat där jag skriver något patetiskt som ingen ändå kommer bry sig om att läsa...
Nu är ju jag trots mitt humör en ganska sansad person så inget av detta kommer ju hända på riktigt, men när ingenting man gör fungerar och man har lämnat in exakt alla uppgifter de bett om för ca hundra år sen (som det känns nu), och man trots allt detta 15 veckor senare fortfarande inte fått ut sina pengar så känns allt ganska hopplöst och man känner sig lite smått maktlös i det stora hela...
Det är ju trots allt våra pengar som vi väntar på att få ut... Hade det varit omvänd ordning och det hade varit vi som varit skyldiga "FK" så hade säkert skulden redan gått vidare till andra instanser... eller vad tror ni...
Nog om detta... det jag skulle komma fram till att jag nu på morgonen sätter mig, smått uppgiven, för att logga in på "FK" för att se om de gjort något åt vårat ärende... Och då ligger hela deras sajt nere för räkning...

Som om de skulle behöva ytterligare en anledning att inte betala ut några pengar idag...

No comments: