Friday, August 14, 2009

Det går framåt med ridningen...

... Om än långsamt, men å andra sidan har jag varit borta från ridningen i fem månader så jag kan inte förvänta mig att det bara ska vara att komma tillbaka som ingenting på en gång.
Än så länge rider jag bara ut och jobbar med tempoväxlingar och att få igång konditionen på framförallt mig själv men även på Marije. Igår var det dock vilodag både för mig och Marije så då passade jag på att öva in ordet "bra" med Marije, lite som klickerträning men med ord istället för att hon ska förstå när hon gör rätt när vi jobbar på långa tyglar. Läxa som jag fått från Moa. Igår gick det så bra så då bytte jag övning för att se om hon hade förstått eller om hon bara gjorde övningen av vana, men då gjorde hon det nya "tricket" utan problem. Tror det är dags att ringa Moa för nästa lektion nu när vi verkar ha fått in ordet.

Victoria står än en gång på boxvila... Hovslagaren var ute och hittade en jättestor hovböld, så nu ska hon vara gipsad ett litet tag tills det växer på lite ny sula.

No comments: