Thursday, August 6, 2009

Jag har ÄNTLIGEN ridit!

Vet att jag i föregående inlägg skrev att jag skulle vänta med att rida så länge jag ser ut som en michelingubbe, men då resten av min omgivning inklusive min tränare mest tycker att jag fånar mig så fick jag ett ryck igår. Jag var såå ridsugen på kvällen så jag skickade ett mess, som en liten vink till Rani, att jag var sugen på en ridtur och hon var inte sen att hänga på.
Nu är det ju inte så "bara" att få till det när man har en liten som ska äta mest hela tiden från sin mamma men med lite pusslande fick vi till det.
Först åkte jag med Rani till stallet och tog in hästarna. Sen åkte jag hem och matade Viggo medans Rani red ett pass i ridhuset. När Viggo var mätt och glad lämnade jag honom i hans pappas varma goa knä och åkte tillbaka till stallet och gjorde iordning Marije för en skritt tur.
Sen red vi ut.

Åh vilken underbar ridtur och vad jag har saknat att rida!

Vi var ute en bra stund med hästarna och det var så kul att rida med Rani igen, sitta och snacka lite skit och bara ha det allmänt mysigt på hästryggen.

Sen ringde min tränare Marianne idag och pratade lite skit och då passade vi på att göra upp hur Marije ska tränas här i början. Första träningen för mig och Marije för Marianne blir i slutet på augusti. Ska se om jag kan få ihop lite fler som vill träna samtidigt för henne så vi kan träna i vårat ridhus annars får jag åka till Marianne.

Sååå nu är vi på gång igen...

2 comments:

Rani said...

Och det var sååå roligt att ha med dig ut igen också! <3

Imorgon kör vi igen! :)tionchif

Jennie said...

Du anar inte vad avundsjuk jag blir på dig som börjat rida igen!! Är osäker på när man vågar klättra upp på hästryggen igen efter förlossningen?!